wtorek, 26 czerwca 2012

Placki z cukinii

Sezon na cukinię już trwa i bardzo dobrze, bo to smaczne i zdrowe warzywo, a w dodatku można z nim wiele zrobić na niejedną okazję. Dziś proponuję placki z cukinii właśnie – szybko, tanio, smacznie, czyli idealne danie na letnie popołudnie.

Składniki:
  • cukinia - 2 sztuki (średnie)
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki mąki
  • olej roślinny / oliwa do smażenia
  • przyprawy (pieprz, sól, ostra papryka w proszku)
Cukinię obieramy i ścieramy na tartce o drobnych oczkach. Dodajemy mąkę i jajko. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy, doprawiamy. Rozgrzewamy olej na patelni i powoli nakładamy placki. Smażymy do uzyskania złotego koloru po obu stronach.

Wspaniale smakują z dodatkiem sosu jogurtowo-koperkowego. 




Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Witaj Kamilo,
    widzę, że realizujesz się kulinarnie :)
    U nas w rodzinie jest tradycja placków ziemniaczanych, z tartych ziemniaków z dodatkiem mąki ziemniaczanej smażonych na gorącej patelni.
    Pycha, czy te z cukinii smakują podobnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iw, ja uwielbiam placki ziemniaczane! Trudno je jednak porównać do tych z cukinii. Te drugie są zdecydowanie lżejsze.

      Usuń
  2. Witaj! Nareszcie dodałam Twój blog do mojej linkowni. A placki z cukinii to jedna z ulubionych potraw mojego dzieciństwa :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to wkradłam się w twoje łaski, co? ;-)

      Usuń
  3. Ech a ja mam zastój kulinarny, na początku ciąży wiadomo mdłości, wrażliwość na zapachy, a teraz jem to co niewymyślate :-) co każdy ugotować potrafi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekaj aż skończysz karmić. Wtedy wróci wielkie żarcie :D.

      Usuń