wtorek, 22 listopada 2011

Risotto z kurkami

Risotto jest jedną z moich ulubionych włoskich potraw. Nie przeraża mnie nawet jego długotrwałe przygotowanie, bo efekt rozkoszy dla podniebienia jest nieporównywalnie większy od trudu "stania przy garach".

Produkty:
  • kurki (miałam podgotowane z odrobiną octu, ale mogą być surowe)
  • cebula
  • torebka ryżu
  • papryka chili (może być w proszku)
  • masło
  • bulion (ja dałam grzybowy dla wzmocnienia aromatu)
  • ulubione przyprawy

Do roboty :-) : 

Kurki wrzuciłam do garnka z roztopionym masłem i podsmażyłam. 



Po kilku minutach dodałam drobno posiekaną cebulkę, żeby się zeszkliła i połączyła z grzybami.



Po kilku minutach (ok. 10-15) dodałam chili i ulubione zioła i doprawiłam Ziarenkami Smaku.


W czasie kiedy kurki się gotowały, zrobiłam w osobnym garnku bulion grzybowy (z kostki), który podzieliłam  na dwie części i w którym ugotowałam ryż. 


Całość połączyłam, doprawiłam do smaku. Na talerzu posypałam jeszcze tartym serem i pietruszką:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz